/  Poradniki  /  Cząstki

Spis według wybranego kluczarazem 18

Wszystkie wpisy z elementem "Cząstki".

Cząstki: Renderowanie: Billboard

Cząstki można wykorzystać na tysiące różnych sposobów. W poradniku przedstawiam technikę renderowania cząstek w modelu Billboards, czyli małych przeźroczy, które mogą udawać płatki śniegu na przykład. Można jednak zrobić o wiele więcej – każda cząstka może zmieniać się w każdej klatce! zobacz całość

Cząstki: Children: Simple

System cząstek może zwielokrotnić swoją liczność poprzez cząstki potomne. W materiale wideo przedstawiam sposób na zwiększenie liczby cząstek poprzez wprowadzenie cząstek potomnych. Są to takie cząstki, które poruszają się taką samą lub zbliżoną trajektorią jak ich cząstki rodzicielskie. Sporo opcji konfiguracji pozwala uzyskać niezwykłe efekty. Na końcu pokazuję także jak można wyświetlić włosy i jak... zobacz całość

Cząstki: Render: Group

Cząstki mogą wyświetlać wiele obiektów, jeżeli zostały one zgrupowane. Mogą to robić wybierając obiekty losowo z grupy, po kolei, lub w myśl zadanych liczności elementów. W materiale wideo przedstawiam metodę renderowania cząstek zrealizowaną w oparciu o grupę. Obiekty zawarte w grupie można wstawiać w miejsce cząstek na różne sposoby – po kolei, losowo lub z... zobacz całość

Cząstki: Render: Object

Renderowanie cząstek można ustawić tak, aby pokazywany zamiast nich był obiekt. W materiale wideo przedstawiam styl renderowania cząstek gdzie reprezentowane są one przez dowolny obiekt w widoku 3d. Zamiast tradycyjnie renderować cząstki za pomocą materiału Halo, można podmieć je i mieć na scenie obiekty, np. kwiaty, monety lub kamyki. Prawdziwa gama możliwości! zobacz całość

Cząstki: Render: Line

Line pozwala renderować cząstki tak, jakby to były patyki lub proste linie styczne do trajektorii cząstek. W tym poradniku pokazuję jak można przygotować cząstki do renderowania w postaci kresek. Każda cząstka staje się kreską, linią, która może być albo długa, albo krótka, zależnie od ustawień. Jest to prosty zestaw opcji, a przydawać się one mogą... zobacz całość

Cząstki: Render: Halo

Renderowanie cząstek w modelu prezentacji Halo. Opowiadam o opcji Trail Count. Samo renderowanie zależne jest od ustawień materiału Halo, który opowiedziałem w innym poradniku. Zapraszam do zapoznania się z prostym efektem „strug” lub „strumieni”, który można otrzymać za pomocą zaledwie trzech nowych parametrów, o których nigdy wcześniej nie było mowy! zobacz całość

Porównanie integratorów SPH

Blender podczas symulacji fizyki cząstek w modelu fluid używa różnej precyzji integratorów. Czas zobaczyć, jak one działają! Witajcie. W tym poście pokazuję malutkie zastosowanie fizyki cząstek do wizualizacji precyzji obliczeń czterech dostępnych w Blenderze metod obliczania ruchu cząstek. Są to metody mające podstawowy wpływ na stabilność obliczeń. Nazywają się: Euler, Verlet, Midpoint oraz RK4. Bez... zobacz całość

Cząstki: Display

Panel Display określa sposób wyświetlania cząstek w Widoku 3D. Witajcie, przedstawiam kolejny poradnik przeznaczony dla średnio zaawansowanych, na temat sposobów wyświetlania cząstek w Widoku 3D. Jest kilka fajnych ustawień, które naprawdę warto poznać, zapraszam do oglądania! zobacz całość

Cząstki: Physics: Fluid

Cząstki lepkie, które zachowują się jak płyn można symulować za pomocą fizyki cząstek w modelu Fluids. Materiał filmowy przedstawia nagrany „z marszu” tutorial na temat tego, jak pracować z cząstkami w modelu Fluids. Przygotowania do nagrania tego poradnika były bardzo długie i pełne porażek. Obecny film jest chyba już piątym lub szóstym z kolei. Aby... zobacz całość

Cząstki: Physics: Boids

Boids to cząstki, które symulują zachowanie rojów. W materiale wideo przedstawiam Boids, jedną z bardziej tajemniczych rodzajów fizyki cząstek, która pozwala symulować za pomocą cząstek zachowania charakterystyczne dla rojów. Przygotowanie tego poradnika zajęło mi MASĘ czasu, nagrywałem chyba ze cztery razy i nadal – pisząc szczerze – nie jestem zadowolony. Wrzucam jednak materiał taki, jaki... zobacz całość

Cząstki: Physics: Keyed

Cząstki poruszane pomiędzy położeniami innych cząstek? Proszę bardzo! Ten tutorial to kontynuacja mini-serii dotyczącej cząstek, a dotyczy cząstek poruszanych nie za pomocą symulacji zwykłej fizyki, ale pomiędzy położeniami innych cząstek. Zapraszam do oglądania i dzielenia się wrażeniami w komentarzach! zobacz całość

Cząstki: Physics: Newtonian

Fizyka cząstek zgodna z modelem newtonowskim, czyli podstawowe ustawienia systemu cząstek, które zachowują się prawdziwe cząstki! Przedstawiam wyjaśnienia dotyczące panelu Physics->Newtonian dotyczącego zachowania cząstek symulowanych jako małe obiekty fizyczne. Cząstki w tym modelu mają swoją masę, mogą poruszać się chaotycznie, można także ustawić tłumienie, i inne interesujące parametry. zobacz całość