/  Poradniki  /  Interfejs

Spis według wybranego kluczarazem 27

Wszystkie wpisy z elementem "Interfejs".

Menu View

Kompletny materiał o tym, co znajduje się w Menu View, jak ustawiać opcje widoku, do czego służą i jak z nich korzystać. Polecane dla początkujących, ale można znaleźć kilka rzadko wykorzystywanych funkcji związanych z tym, jak działa widok i jakie są jego opcje. zobacz całość

Zarządzanie widokiem

To, co widzimy na ekranie podczas pracy w Blenderze ma oczywiście wielkie znaczenie. W tym poradniku zapoznamy się ze szczegółami, które związane są z Widokiem – dowiemy się, czy jest Widok3d (ang. View3d) oraz jakie jeszcze inne rodzaje widoków można sobie ustawić. Jest to materiał dla początkujących – opowiadam o podstawowych operacjach: dzieleniu obszarów, łączeniu, dodawaniu,... zobacz całość

Po uruchomieniu Blendera

Po pierwszym uruchomieniu Blendera zderzamy się z wieloma elementami ekranu, które wydają się zagadkowe. Ten film ma na celu przeprowadzić Wasz szybkim krokiem poprzez wszystkie najczęściej odwiedzane korytarze, w których możecie czasami zajrzeć na te, lub inne drzwi. O wiele więcej przed nami! zobacz całość

Opcja Follow

Podążanie stało się faktem. Od pewnego czasu już… Po angielsku – follow! W materiale wideo przedstawiam działanie nowej opcji, jaką dodano do Blendera (i będzie w wersji 2.76), to znaczy Follow. Opcja powoduje że podczas odtwarzania animacji każdy edytor pokazujący bieżącą pozycję automatycznie się przewija. zobacz całość

Renderowanie w konsoli + opcje Blendera

Temat mojej ulubionej konsoli powraca z pełną mocą, i tym razem porozmawiamy o renderowaniu za pomocą Blendera, ale bez GUI. Wiem, że brzmi to jak jakaś herezja, ale jest to możliwe i często używane rozwiązanie – ponieważ do samego wyrenderowania sceny nie jest nam potrzebna ani mysz, ani żadne okna Blendera, tylko prosty i nieskomplikowany... zobacz całość

Konfiguracja zaawansowana: własne skróty klawiszowe

W Blenderze zdefiniowano setki skrótów klawiszowych, ale czasami brakuje niektórych. Można łatwo zdefiniować swoje własne. W materiale wideo przedstawiam niestety nieco chaotycznie i być może zbyt szybko, jak zrobić sobie własne polecenia i własne skróty klawiszowe. Posiłkowałem się wiedzą Huberta Niećko, który ten temat tłumaczył w Bydgoszczy oraz dodatkowymi okruchami informacji zebranymi z sieci. zobacz całość

Konfiguracja zaawansowna: własne guziki

Jeżeli w Blenderze komuś kiedykolwiek zabraknie guzików i przycisków, zawsze można dodać nowe! Oto sposób: należy napisać parę linijek w Pythonie – języku programowania, w którym napisano prawie cały interfejs Blendera. Nie musimy prosić nikogo o zmiany – możemy sami je sobie wprowadzić. Jedyny myk jest taki, że trzeba wiedzieć, co napisać… 🙂 zobacz całość

Konfiguracja zaawansowana: własne style UI

Wygląd ma znaczenie. Dlatego zapewne – dzięki elastyczności interfejsu Blendera możemy prawie dowolnie zmieniać ustawienia odpowiedzialne za to, jak Blender wygląda. Są nawet opcje wspierające wyświetlacze z funkcją Retina! Zapraszam do zapoznania się z okruchem wiedzy na temat tego, skąd pobrać motywy, jak je zapisać i gdzie, oraz jak nimi zarządzać. zobacz całość

Konfiguracja, własne fonty w UI, 2.7+

Zmiana fontów, które są czytelne tylko dla nas lub artystycznie korespondują z naszym pulpitem, to coś, co zwykle można pominąć. Zwykle nie zwracamy na to uwagi, tym jednak, którzy nie mogą pracować z domyślnym wyglądem Blendera bo kaleczy on ich artystyczne oko, ten poradnik może wyjaśnić jak zmienić domyślny font w interfejsie, aby można było... zobacz całość

Konfiguracja podstawowa, wersja 2.7+

Konfiguracja to coś, w czym zdecydowanie lubimy grzebać. Oczywiste jest to, że aby grzebać w konfiguracji bezpiecznie, należy wiedzieć, czego ona dotyczy. Zapraszam do zaznajomienia się z odświeżonym tutorialem, który nieco uzupełnia starą wersję dotyczącą konfiguracji Blendera 2.6. Tym razem przedstawiam w skrócie wersję 2.7. Ten tutorial rozwinięty jest następnie na dalsze części, dotyczące konfiguracji... zobacz całość

Dopesheet

Dopesheet to edytor animacji średniego poziomu. W materiale wideo przedstawiam Dopesheet, czyli jedno z najważniejszych, najczęściej używanych narzędzi do tworzenia i kontroli animacji. Jest to edytor który można umiejscowić poziom wyżej w stosunku do edytora krzywych (Graph Editora). zobacz całość

Okno: Widok 3d

Tradycyjne kilka słów na temat widoku 3d, oraz jego konfiguracji, tym razem w wersji 2.66. Ten tutorial to uzupełnienie serii poradników dla osób początkujących, zaczynających pracę z Blenderem. Nagrałem go aby powiedzieć chyba już wszystko na temat widoku 3d (i na pewno nie wszystko – zapewne – powiedziałem), niemniej osoby zaczynające pracę z Blenderem znajdą... zobacz całość