/  Poradniki  /  Tekstury

Spis według wybranego kluczarazem 40

Wszystkie wpisy z elementem "Tekstury".

BGE: Przygotowywanie tekstur do gry – część 1 – od zdjęcia do tekstur

W tym poradniku trochę zaszalałem, i postanowiłem opowiedzieć jak ze zwykłego krzywego zdjęcia można zrobić tekstury, które nadawałyby się do wykorzystania w grze. zobacz całość

Teksturowanie ula – poprawki UV

Teksturowanie jest sztuką, która wymaga dobrych rozwinięć siatki UV. W materiale wideo pokazuję jak można poprawić rozwinięcia UV, które decydują o wyglądzie materiału. Można z tego tutoriala nauczyć się, że nawet ten sam materiał może różnie wyglądać na różnych obiektach, bo nie sam materiał decyduje o wyglądzie, ale także rozwinięcie UV. Jest to jedna z... zobacz całość

Teksturowanie ula

Ostatnio mieliśmy okazję wymodelować ul, deska po desce. Teraz możemy ten ul uczynić drewnianym! Pokazuję w tutorialu jak pokryć materiałem i teksturą drewna deski, z których składa się nasz ul. Jest to dość proste zadanie, ale może nastręczyć trudności, zwłaszcza w przypadku, gdy siatka nie chce się dobrze rozwijać. zobacz całość

Pakowanie tekstur do pliku Blend

Często zdarza się, że przesłany plik BLEND nie zawiera tekstur, mimo, że podczas jego tworzenia wszystko było w porządku. Warto wiedzieć, jak tej smutnej sytuacji zapobiec. W materiale wideo przedstawiam sposób w jaki można zagwarantować, że w pliku BLEND będą przeniesione tekstury, razem z modelem i innymi informacjami. zobacz całość

Mapowanie UV: znikająca tekstura z rozwinięcia

Często spotykanym zaskoczeniem jakie jest udziałem początkujących grafików jest znikanie tekstury z właśnie zrobionego rozwinięcia UV. Wystarczy zmienić silnik renderujący, i tekstura znika. Dlaczego? W materiale wideo pokazuję co zrobić jeżeli przy zmianie silnika renderującego zniknie nam tekstura którą podwiązaliśmy do mapy UV. zobacz całość

Zastosowania: tworzenie materiału gruszki

Kto lubi gruszki? Niby za oknem zima, ale mając Blendera możemy wyczarować sobie kwiaty, soczyste owoce lub piękną letnią pogodę. Tym razem pokazuję jak zrobić ładny materiał gruszki, której model już posiadamy, korzystając dodatkowo z kilku zdjęć tego owocu. zobacz całość

Normal Mapy (autor: Bartek Skorupa)

Po raz pierwszy w Polskim Kursie Blendera występuje Bartek Skorupa, pierwszy w Polsce Blender Foundation Certified Trainer. Bartek przygotował zaawansowany kurs na temat normal mappingu, w którym omawia czym są tytułowe mapy normalnych oraz podaje cenne wskazówki jak z nimi pracować. Kurs składa się z całej serii poradników w języku polskim i zawiera dokładnie i... zobacz całość

Zastosowania Cycles: spękane szkło

Spękane szkło. Ten tutorial jest logiczną kontynuacją poprzedniego, w którym opowiadałem jak zrobić czyste szkło. W tej części zmodyfikujemy czyste gładkie szkło, dodając do niego spękania. Wyjaśniam jak kontrolować gęstość spękań oraz jak wpłynąć na wzór spękań przy użyciu tekstur proceduralnych, które znajdują się w Cycles. zobacz całość

Zastosowania Blendera: modelowanie bombek choinkowych

Postanowiłem pobawić się trochę Blenderem i w efekcie powstał tutek na temat modelowania bombek choinkowych. Bombki choinkowe nieodmiennie kojarzą się ze świętami, choinką, różnymi domowymi klimatami i prezentami. Ten tutek wrzucam do sieci właśnie tuż przed świętami, aby trochę dopasować się do nastroju chwili, a trochę w ramach takiego małego ‚prezentu’ dla mojej wspaniałej, i... zobacz całość