/  Poradniki  /  2.63

Spis według wybranego kluczarazem 54

Wszystkie wpisy z elementem "2.63".

Modelowanie: Lina okrętowa + teksturowanie

Opowiadam o paru sposobach jak można wymodelować linę w Blenderze, taką np. okrętową. Pokazuję także jak nałożyć na nią teksturę, czyli kończycie ten tutek z gotowym do układania modelem. Nie jest to lina, która się strzępi i nie zawiera ona włosków – to będzie możliwe dopiero po zrobieniu tutków z systemu cząstek. zobacz całość

Modelowanie: Koloseum z klocków

Podstawy modelowania w zakresie prostych obiektów, takich jak kostki. Tutorial przeznaczony dla początkujących. Wyjaśniam bardzo proste zasady, które pozwalają zbudować domek z klocków ustawionych na okręgu, podobnie trochę do koloseum – dlatego taki tytuł. Zadanie to można wykonać na wiele sposobów, i każdy z tych sposobów doprowadza do tego samego efektu, ale wymaga różnej ilości... zobacz całość

Animacja: rotacje Eulera i blokada przegubu (gimbal lock)

Opowiadam o zwykłych obrotach, i niezwykłym zjawisku, jakim jest utrata liczby wymiarów. Okazuje się, że zjawisko, które występuje podczas obracania obiektów wokół trzech osi prowadzi do niemożności ich dowolnego ustawienia w przestrzeni!  zobacz całość

Animacja: kostka Rubika

Opowiadam i pokazuję sposób animacji kostki Rubika w taki sposób, aby jej struktura pozostała niezaburzona. Wykorzystuję w tym celu obroty w przestrzeni kwaternionów, ponieważ kąty Eulera doprowadzają do blokady przegubu (gimbal lock) i ustawianie zmian hierarchii kątów aby tego uniknąć staje się bardzo żmudne w miarę gdy obrotów kostki przybywa. zobacz całość

Animacja: piłka spadająca ze schodów

W tym poradniku prezentuję sposób wykonania animacji opartej o trzy wymiary: dwa przestrzenne, i jeden związany z rotacją. Ruch piłki spadającej ze schodów można na takie trzy składowe rozłożyć, i opracować odpowiednio krzywe ruchu, uzyskując całkiem realistyczny efekt odbicia. Zapraszam do oglądania! Ten tutorial powinien być traktowany jako uzupełnienie i przećwiczenie tematu związanego z krzywymi... zobacz całość

Modelowanie: kostka Rubika

W tej części kursu pracujemy nad prostym modelem tradycyjnej kostki Rubika. Jest to poradnik dotyczący zastosowań Blendera w modelowaniu! Ta wynaleziona w 1974 roku zabawka jest niesamowita pod względem liczby kombinacji kolorów, jakie można ułożyć. Istnieją także kombinacje zabronione. Przeczytaj o Kostce na wiki: http://pl.wikipedia.org/wiki/Kostka_Rubika, natomiast teraz zapraszam do obejrzenia prostego i łatwego poradnika na... zobacz całość

Techniki DupliVerts i DupliFaces

Po obejrzeniu tego materiału będziesz wiedział, jak zrobić wiele obiektów które składają się z innych obiektów. Na przykład najeżone kolcami kule lub płytki wystające z chodnika. Wszystko to możliwe jest za pomocą prostej techniki DupliVerts i DupliFaces, która polega na tym, że jeden mesh generuje innego mesha wiele razy. Jest to trochę podobne do modyfikatora... zobacz całość

Okno: Graph Editor i krzywe F

Krzywe F to najbardziej podstawowy i prymitywny sposób kontroli ruchu opartego o klatki kluczowe. Opowiadam o podstawach tego narzędzia. Opowiadam o podstawach pracy z krzywymi F w Graph Editorze. Graph Editor to narzędzie do edycji krzywych ruchu. Wprawdzie jest to proste, ale w niedalekiej przyszłości okaże się, że zrozumienie działania krzywych F może być całkiem... zobacz całość