/  Poradniki  /  2.64

Spis według wybranego kluczarazem 10

Wszystkie wpisy z elementem "2.64".

Cycles: Diffuse BSDF

Witam! W materiale wideo przedstawiam szczegóły na temat materiału Diffuse, który jest podstawowym i domyślnym materiałem w Cycles. Omawiam też mieszanie kanałów wektorowych oraz RGB i pokazuję efekty na kostce. No i wyjaśniam co oznacza skrót BSDF w shaderach Cycles. zobacz całość

Cycles: wstęp do materiałów

Witam! W materiale wideo przedstawiam zajawkę i wstęp do materiałów na temat Cycles – w zasadzie informacje wstępne, pewien pokaz na końcu z kanału Zeitfreund, no i zapowiedź nowej podserii tutoriali. Zapraszam do oglądania. W przygotowaniu mam tutorial sporządzony przez Dominika (aka Danton), który jednak – zanim go wystawię, wymaga wstępnych informacji, dlatego właśnie postanowiłem... zobacz całość

VSE: Edytor sekwencji wideo – pasek Image

Sekwencja obrazków wstawiona do VSE to pasek Image. Może być złożona z jednego lub wielu obrazków. W materiale wideo przedstawiam podstawowy rodzaj paska, jakim jest Image, czyli obrazek. Obrazki można wczytywać pojedynczo, albo razem. Gdy wczytuje się je grupowo, ustawiają się tak, aby każdy obrazek tworzył jedną klatkę filmu. Pokazuję jak taki pasek można podzielić... zobacz całość

VSE: Edytor sekwencji wideo – pasek Clip

Pasek Clip jest po prostu sekwencją filmową, bez dźwięku, którą można wstawić do VSE po wczytaniu jej w Edytorze Nodów lub panelu Motion Tracking. W materiale wideo przedstawiam zasady pracy z paskiem Clip, podobnym do paska Movie, pochodzącym z wczytanej gdzie indziej sekwencji filmowej. Co ciekawe, sekwencja ta może być nawet zbiorem obrazków. zobacz całość

Podstawy: zarządzanie sceną 3d

Sposób na tworzenie i zarządzanie nowymi scenami. W jednym pliku można wtedy przechowywać kilka absolutnie odrębnych scen, z własnymi ustawieniami konfiguracji (np. jednostki metryczne lub nie), czasu filmu, i osobnymi obiektami. To jakby połączenie paru plików z niezależną zawartością w jeden. Ale sceny pozwalają też łączyć obiekty, i to daje im przewagę nad osobnymi plikami.... zobacz całość

VSE: Edytor sekwencji wideo – pasek sceny

Rzecz jest o wstawianiu do VSE pasków ze sceną (lub wieloma scenami). Sceny pochodzą z normalnego procesu renderowania 3d w Blenderze, razem z nodami i wszystkim co się z tym wiąże. Pod koniec coś mnie zaskoczyło, ale może ktoś mądry wyjaśni mi w komentarzach OCB 🙂 Zapraszam serdecznie do oglądania! zobacz całość

VSE: Edytor sekwencji wideo – opcje

Witam! W materiale wideo przedstawiam krótkie wyjaśnienia na temat opcji pasków (stripów) filmowych i nie tylko, które po dodaniu do VSE można konfigurować. Opisuję to na szybko, pokazując jednocześnie jak pracować z paskami, to znaczy, w zasadzie – jak kadrować/przycinać materiał do określonej długości. Ten tutorial dotyczy tylko małego wycinka całości i planuję zrobić więcej... zobacz całość

Zastosowania Blendera: Wizualizacja gry w życie Johna Conwaya

Gra w życie to symulacja pewnego rodzaju automatów komórkowych. Tym razem robimy ją w Blenderze, w 3d!  W materiale wideo przedstawiam specjalne wydarzenie: wykład prezentowany w Bydgoszczy na Konferencji Blendera 2012, gdzie zostałem zaproszony przez Huberta Niećko (szczuro). zobacz całość

Tryb Edycji: modelowanie ram sześcianu

Podstawowe zastosowania Trybu Edycji do modelowania ram sześcianów, pokazane na różne sposoby. Witam! W materiale wideo przedstawiam różne sposoby na proste operacje edycyjne, w tym przypadku na modelowanie ramy sześcianu. Chodzi o materiał dla początkujących, zatem tłumaczę czasami dość dokładnie co robię, ale niektóre z prezentowanych sposobów są dość złożone. Oczywiście nie wyczerpuje to wszystkich... zobacz całość

VSE: Edytor Sekwencji Wideo – wstęp

Przedstawiam jedno ze standardowych narzędzi Blendera – nieliniowy edytor wideo, w którym możemy montować dłuższe filmy z całkiem niezłą wydajnością. Daleko mu do Adobe Premiere, ale wystarcza w 80% przypadków, i wolę pracować w VSE bezpośrednio w Blenderze niż korzystać z jakichś programów, które najczęściej nawet nie działają pod Linuxem, tylko pod Windows… co wymaga... zobacz całość