/  Poradniki  /  2.66

Spis według wybranego kluczarazem 17

Wszystkie wpisy z elementem "2.66".

Symulacje – wstęp

Czyli rzecz o tym, jak ustawić system, a potem puścić go w ruch, i co z tego wynika. Opowiadam o wielu różnych symulacjach, które można zrobić w Blenderze. Jest o cząstkach, bryłach sztywnych, bryłach miękkich, jest o odzieży w postaci szmaty, zmieściłem też szybkie metody na wybuchy, płyny i dymy. zobacz całość

VSE: Edytor Sekwencji Wideo – efekt Multiply

Sposób na dodanie efektu winietowania do gotowego filmu Poradnik dotyczy bardzo prostego efektu edytora sekwencji wideo z Blendera – paska który mnoży dwa inne paski. Można także ustawić pasek w tryb mnożenia siebie przez wszystko, co znajduje się poniżej. Efektu tego używa się do wstawiania winietowania lub do przyciemniania fragmentów obrazu. Można także w prymitywny... zobacz całość

VSE: Edytor Sekwencji Wideo – efekt Substract

Efekt do odejmowania z obrazu, nadaje się do zaczerniania i przyciemniania W poradniku pokazuję kolejny bardzo prosty efekt edytora video w Blenderze – pasek odejmujący obraz od wszystkiego, co poprzednio było umieszczone. Można użyć takiego efektu, gdy chcemy przyciemnić fragment obrazu lub odwrócić kolory. zobacz całość

VSE: Edytor Sekwencji Wideo – efekt Add

Dodawanie do obrazu w celu jego rozjaśnienia lub uczynienia znaku wodnego. W materiale wideo przedstawiam parę słów na temat działania paska ADD, który można wykorzystać do pojaśniania filmu lub dodawania znaku wodnego lub zmiany kolorów… bardzo prosty efekt, dlatego tutek krótki i w dodatku pokrywa się trochę z innym, ale trudno 🙂 zobacz całość

Timelapse: modelowanie koszyka wielkanocnego

Witajcie! W tym roku Wielkanoc zapamięta się dwumetrowymi zaspami śniegowymi. Udało mi się ulepić bałwana (drugiego, malutkiego ulepił mój syn), a ponieważ w okolicy malowano pisanki, barwniki przydały się do pokolorowania śniegu. Tak! Był także śnieg żółty, dokładnie ten, którego nie wolno jeść dzieciom Eskimosów, oraz parę innych kolorów. Niestety, bałwanki następnego dnia zasypały tony... zobacz całość

Modelowanie: budowanie domku z rzutów prostopadłych

Wstęp do modelowania architektury na przykładzie małego, uproszczonego domku. W materiale wideo przedstawiam sposób na zbudowanie domku o nieco bardziej skomplikowanej budowie z rzutów prostopadłych. Jest to wprawka przed prawdziwym modelowaniem z planów architektonicznych, a sama metoda pracy jest dość prosta. Przez pierwsze 25 minut omawiam zagadnienia związane ze wstawieniem obrazów w tło i ich... zobacz całość

Tryb edycji: zaawansowane operacje

Jak wykonać niektóre operacje edycji równo, mimo, że nie są w osi siatki. Pewne operacje, których nie można wykonać w osi siatki mogą być trudne dla początkujących. W materiale wideo przedstawiam sposób modyfikacji położenia narożnych wierzchołków sześcianu mający na celu ich spłaszczenie na płaszczyźnie, która nie leży równolegle do siatki (w każdym narożniku jest skierowana... zobacz całość

Tryb edycji: bevel

Ścinanie krawędzi i wierzchołków nigdy nie było tak proste! Witam! W materiale wideo przedstawiam działanie prostej funkcji jaka została jakiś czas temu dodana do Blendera (a od wersji 2.66 działa dla wierzchołków), której zadaniem jest zamiana krawędzi lub wierzchołków na nowe ściany. Efekt przypomina trochę zeszlifowanie lub ścięcie krawędzi, a można ten proces zwielokrotniać. Zachęcam... zobacz całość

Modelowanie: beczka

Sposób na modelowanie beczki do whisky. Witam! W materiale wideo przedstawiam jeden ze sposobów wymodelowania beczki, która ma obły kształt i wzmacniające wręgi. Takich beczek używa się np. do produkcji whisky, są wykonane z dębu, a w środku wypala się je używając spirytusu. Odpowiednio wypalone beczki nadają trunkowi kolor i aromat. Ale to nie o... zobacz całość

Modelowanie: łańcuch

Jak wymodelować prosty łańcuch, lub łańcuch zgięty. Witam! W materiale wideo przedstawiam sposób na modelowanie łańcucha, który można wyginać, który składa się z przeplatanych pod różnymi kątami ogniw oraz który dynamicznie dopasowuje się długości podczas rozciągania (to znaczy przybywa w nim lub ubywa ogniw). Metoda, którą pokazują to klasyczny sposób modelowania z wykorzystaniem modyfikatorów, zatem... zobacz całość

Okno: Widok 3d

Tradycyjne kilka słów na temat widoku 3d, oraz jego konfiguracji, tym razem w wersji 2.66. Ten tutorial to uzupełnienie serii poradników dla osób początkujących, zaczynających pracę z Blenderem. Nagrałem go aby powiedzieć chyba już wszystko na temat widoku 3d (i na pewno nie wszystko – zapewne – powiedziałem), niemniej osoby zaczynające pracę z Blenderem znajdą... zobacz całość

Modelowanie: prosta studnia

Zastosowanie Blendera do wymodelowania prostej studni. Witam! W materiale wideo przedstawiam jak można wymodelować prostą studnię, i to w dodatku dość prymitywną metodą. Ten tutorial jest przeznaczony dla początkujących w momencie, gdy ogarnięta została podstawowa gałkologia i podstawowe poruszanie się w Blenderze. W szczególności pozdrawiam swoich studentów, dla których ten tutorial powstał 🙂 zobacz całość

Kamera

Rzecz o ustawieniach kamery, czyli o Blenderowym oku na świat. Kamera jest ważnym elementem sceny 3d, ponieważ to właśnie przez nią patrzymy na świat. W tutorialu opowiadam o wszystkich (chyba) opcjach, które związane są z kamerą. Ten tutorial zalecam początkującym użytkownikom. zobacz całość