/  Poradniki  /  2.67

Spis według wybranego kluczarazem 9

Wszystkie wpisy z elementem "2.67".

Cząstki: Physics: Newtonian

Fizyka cząstek zgodna z modelem newtonowskim, czyli podstawowe ustawienia systemu cząstek, które zachowują się prawdziwe cząstki! Przedstawiam wyjaśnienia dotyczące panelu Physics->Newtonian dotyczącego zachowania cząstek symulowanych jako małe obiekty fizyczne. Cząstki w tym modelu mają swoją masę, mogą poruszać się chaotycznie, można także ustawić tłumienie, i inne interesujące parametry. zobacz całość

Cząstki: Velocity

Prędkość cząstek w momencie ich narodzin to jeden z ważniejszych parametrów, jakie można ustawić na początku symulacji. Zapraszam do oglądania, w tej części poradnika skupiam uwagę na prędkościach cząstek i pokazuję, co można uzyskać, gdy się je odpowiednio ustawi. zobacz całość

Cząstki: Cache

Zachowanie cząstek można zapisać w plikach, które są traktowane przez Blendera jak pamięć podręczna. Opowiadam w tym poradniku jak pracować z pamięcią podręczną, jak przenosić jej ustawienia pomiędzy systemami cząstek oraz jak w ogóle konfigurować i wykorzystać ten niezwykły rodzaj narzędzia do wydajnej pracy z systemem cząstek. zobacz całość

Cząstki: Emission

Długo oczekiwana seria dotycząca cząstek, zapraszam! W materiale wideo przedstawiam cząstki a dokładniej panel związany z ustawieniami ich emisji. Można za jego pomocą generować (czyli tworzyć) cząstki na różne sposoby, określać moment w którym się pojawiają lub znikają, oraz czas ich życia, oraz oczywiście ich ilość! zobacz całość

Kompilacja Blendera pod Linux Mint 15

Kompilacja Blendera z SVN pod Linux Mint 15 za pomocą scons. Kompilacja pod Linux? To jakaś masakra! Oczywiście dla tych, którzy nosa nie wysunęli poza Windows… odważnych zapraszam do systemu Linux! Ten poradnik ma nowszą wersję, przeznaczoną dla repozytoriów GIT i kompilacji Blendera pod Linux Mint 16. Zapraszam do nowszego artykułu! W tym poradniku tym... zobacz całość

VSE: Edytor Sekwencji Wideo – efekt Adjustment

Pasek, który zmienia wiele innych pasków. Przedstawiam kolejny efekt z VSE: pasek Adjustment, co oznacza mniej więcej pasek korekty, wyrównania, poprawek, itp. Pasek ten dodaje się niezależnie od innych pasków, może on mieć dowolną wielkość i potrafi działać albo na całości wszystkiego co jest pod nim w edytorze, albo na masce. Maskowanie umożliwia wpływanie tylko... zobacz całość

VSE: Edytor Sekwencji Wideo – efekt Transform

Czyli rzecz o tym, jak przesuwać, skalować i obracać film! Witajcie! Po długim czasie – ponad półtora miesiąca wznawiam produkcję poradników. Na początek coś prostego i łatwego – kontunuacja serii dotyczącej VSE, a w tym odcinku efekt Transform. Bardzo użyteczne do wstawienia paru klipów filmowych na jeden ekran, polecam. zobacz całość