/  Poradniki  /  2.69

Spis według wybranego kluczarazem 25

Wszystkie wpisy z elementem "2.69".

VSE: kontrola prędkości

Kontrola czasu to najważniejsza rzecz, która daje władzę nad światem. W przypadku filmów jest podobnie. W materiale wideo przedstawiam kolejny element kursu tematycznego jakim jest obróbka wideo, czyli VSE (Video Sequence Editor). Tym razem mowa o jednym z ważniejszych narzędzi – pasku kontroli prędkości. Pokazuję różne jego zastosowania oraz metodę zmiany prędkości płynnie w wybranym... zobacz całość

Prosta animacja po trajektorii ósemki

Ruch po ósemce to trudniejsza odmiana ruchu w trzech wymiarach: ruch 2d + obroty. W materiale wideo przedstawiam sposób na zrobienie prostej animacji, w której obiekt porusza się cyklicznie po trajektorii ósemki. Jest to jedno z ćwiczeń, które daję swoim studentom na kursie animacji dla początkujących. zobacz całość

Dopesheet

Dopesheet to edytor animacji średniego poziomu. W materiale wideo przedstawiam Dopesheet, czyli jedno z najważniejszych, najczęściej używanych narzędzi do tworzenia i kontroli animacji. Jest to edytor który można umiejscowić poziom wyżej w stosunku do edytora krzywych (Graph Editora). zobacz całość

Modyfikatory: Triangulate

Triangulate to zamiana topologii tak, aby zamiast czworokątów wszędzie były trójkąty. W materiale wideo przedstawiam działanie modyfikatora Triangulate, którego zastosowania dotyczą zaawansowanych operacji bakingu, oraz zwłaszcza kontroli topologii w przetwarzaniu tekstur w grach. zobacz całość

Cząstki: Render: Halo

Renderowanie cząstek w modelu prezentacji Halo. Opowiadam o opcji Trail Count. Samo renderowanie zależne jest od ustawień materiału Halo, który opowiedziałem w innym poradniku. Zapraszam do zapoznania się z prostym efektem „strug” lub „strumieni”, który można otrzymać za pomocą zaledwie trzech nowych parametrów, o których nigdy wcześniej nie było mowy! zobacz całość

VSE: Edytor Sekwencji Wideo: efekt Wipe

Efekt Wipe służy do zrobienia oryginalnych przejść pomiędzy ujęciami. Jest to prosty efekt, który można skonfigurować do swoich potrzeb. Dodatkowo, efekty te można łączyć ze sobą, tworząc bardzo skomplikowane i efektowne przejścia. Zapraszam do oglądania! zobacz całość

VSE: Edytor Sekwencji Wideo: Efekt Glow

Efekt Glow przypomina działanie filtru zmiękczającego znanego z fotografii. Za pomocą tego efektu można nadać jasnym obszarom na filmie lub zdjęciu efekt poświaty, a krawędzie uczynić lekko rozmytymi, co powoduje wizualnie efekt zmiękczenia obrazu i wygładzenie szumu. Oprócz tego efekt ten można wykorzystać do nadania wycinkowi filmu przezroczystości (w przypadku odpowiednich ustawień), którą można wykorzystać... zobacz całość

VSE: Edytor Sekwencji Wideo: efekt OverDrop

Efekt OverDrop służy do pokazania obrazu z kanałem alfa tak, aby widoczne było to, co wstawiono pod nim. Ten tutorial to jeden z najkrótszych w całym Polskim Kursie Blendera! Sprawa dotyczy prostego, podstawowego efektu w VSE, jakim jest OverDrop. Jest to często najbardziej przydatny efekt, zwłaszcza, gdy chcemy dodawać napisy lub skalować filmy i umieszczać... zobacz całość

VSE: Edytor Sekwencji Wideo – efekt Alpha Under

Efekt Alpha Under to narzędzie do ustawiania filmu poniżej aktualnej warstwy z efektem przezroczystości Zapraszam do obejrzenia poradnika na temat efektu Aplha Under, który w VSE dopełnia działanie Alpha Over. Jest to dość rzadko używany efekt, są jednak pewne sytuacje, gdy jest on bardzo przydatny. zobacz całość

VSE: Edytor Sekwencji Wideo – efekt Alpha Over

Efekt Alpha Over to narzędzie Edytora Sekwencji Wideo, które pozwala umieścić film ponad innym filmem. Zapraszam do obejrzenia, jest to jeden z krótkich poradników. Wyjaśniam w „kilku słowach” jak można używać tego efektu i pokazuję to na prostych przykładach. Można obejrzeć więcej na ten temat – szukaj poradników z tagiem „vse”. zobacz całość

Cztery filmy naraz w VSE

O tym, jak połączyć cztery filmy w VSE i wyświetlać je naraz pomniejszone na ekranie. W materiale wideo przedstawiam prosty efekt kompozycji czterech filmów umieszczonych w osobnych narożnikach ekranu, pokazywanych jednocześnie. Ktoś kiedyś zrobił w ten sposób wszystkie sześć części Gwiezdnych Wojen, że można było je zobaczyć jednocześnie (dość ciekawie było zobaczyć jak podobnie toczy... zobacz całość