/  Poradniki  /  2.73

Spis według wybranego kluczarazem 23

Wszystkie wpisy z elementem "2.73".

Pakowanie tekstur do pliku Blend

Często zdarza się, że przesłany plik BLEND nie zawiera tekstur, mimo, że podczas jego tworzenia wszystko było w porządku. Warto wiedzieć, jak tej smutnej sytuacji zapobiec. W materiale wideo przedstawiam sposób w jaki można zagwarantować, że w pliku BLEND będą przeniesione tekstury, razem z modelem i innymi informacjami. zobacz całość

Mapowanie UV: znikająca tekstura z rozwinięcia

Często spotykanym zaskoczeniem jakie jest udziałem początkujących grafików jest znikanie tekstury z właśnie zrobionego rozwinięcia UV. Wystarczy zmienić silnik renderujący, i tekstura znika. Dlaczego? W materiale wideo pokazuję co zrobić jeżeli przy zmianie silnika renderującego zniknie nam tekstura którą podwiązaliśmy do mapy UV. zobacz całość

Własna farma renderująca

Jeżeli dysponujemy kilkoma komputerami, możemy renderować szybciej, wykorzystując coś, co można nazwać własną farmą renderującą. Taką – dla zastosowań domowych. W materiale wideo pokazuję jak można zrobić, aby kilka komputerów renderowało jednocześnie jedną scenę. Rozwiązanie, które pokazuję to Network Render – wtyczka obecna w Blenderze, która pozwala na renderowanie danego zestawu klatek w sieci. zobacz całość

Renderowanie w konsoli + opcje Blendera

Temat mojej ulubionej konsoli powraca z pełną mocą, i tym razem porozmawiamy o renderowaniu za pomocą Blendera, ale bez GUI. Wiem, że brzmi to jak jakaś herezja, ale jest to możliwe i często używane rozwiązanie – ponieważ do samego wyrenderowania sceny nie jest nam potrzebna ani mysz, ani żadne okna Blendera, tylko prosty i nieskomplikowany... zobacz całość

Instalacja Blendera 2.73a pod Linux bez konsoli

Jeżeli boisz się konsoli, a chcesz zainstalować Blendera, obejrzyj ten poradnik. Pokazuję w nim, jak metodą paru klików „zainstalować” Blendera pod Linuxem (w tym przypadku jest to najnowszy Linux Mint 17.1), i jak „zrobić” aby na pulpicie i na pasku uruchomieniowym było można kliknąć na ikonkę Blendera w celu jego uruchomienia. zobacz całość

Konfiguracja zaawansowana: własne skróty klawiszowe

W Blenderze zdefiniowano setki skrótów klawiszowych, ale czasami brakuje niektórych. Można łatwo zdefiniować swoje własne. W materiale wideo przedstawiam niestety nieco chaotycznie i być może zbyt szybko, jak zrobić sobie własne polecenia i własne skróty klawiszowe. Posiłkowałem się wiedzą Huberta Niećko, który ten temat tłumaczył w Bydgoszczy oraz dodatkowymi okruchami informacji zebranymi z sieci. zobacz całość

Konfiguracja zaawansowna: własne guziki

Jeżeli w Blenderze komuś kiedykolwiek zabraknie guzików i przycisków, zawsze można dodać nowe! Oto sposób: należy napisać parę linijek w Pythonie – języku programowania, w którym napisano prawie cały interfejs Blendera. Nie musimy prosić nikogo o zmiany – możemy sami je sobie wprowadzić. Jedyny myk jest taki, że trzeba wiedzieć, co napisać… 🙂 zobacz całość

Konfiguracja zaawansowana: własne style UI

Wygląd ma znaczenie. Dlatego zapewne – dzięki elastyczności interfejsu Blendera możemy prawie dowolnie zmieniać ustawienia odpowiedzialne za to, jak Blender wygląda. Są nawet opcje wspierające wyświetlacze z funkcją Retina! Zapraszam do zapoznania się z okruchem wiedzy na temat tego, skąd pobrać motywy, jak je zapisać i gdzie, oraz jak nimi zarządzać. zobacz całość

Konfiguracja, własne fonty w UI, 2.7+

Zmiana fontów, które są czytelne tylko dla nas lub artystycznie korespondują z naszym pulpitem, to coś, co zwykle można pominąć. Zwykle nie zwracamy na to uwagi, tym jednak, którzy nie mogą pracować z domyślnym wyglądem Blendera bo kaleczy on ich artystyczne oko, ten poradnik może wyjaśnić jak zmienić domyślny font w interfejsie, aby można było... zobacz całość

Konfiguracja podstawowa, wersja 2.7+

Konfiguracja to coś, w czym zdecydowanie lubimy grzebać. Oczywiste jest to, że aby grzebać w konfiguracji bezpiecznie, należy wiedzieć, czego ona dotyczy. Zapraszam do zaznajomienia się z odświeżonym tutorialem, który nieco uzupełnia starą wersję dotyczącą konfiguracji Blendera 2.6. Tym razem przedstawiam w skrócie wersję 2.7. Ten tutorial rozwinięty jest następnie na dalsze części, dotyczące konfiguracji... zobacz całość

Materiały: Cycles: Mokre kamienie

Kamienie, które wysychają po burzy mają miejsca bardziej suche, i bardziej mokre. Niektóre z nich aż iskrzą się w słońcu. Można łatwo bardzo zrobić taki efekt, z prostych, dwóch, zmiksowanych tekstur bitmapowych, które pobrane zostały wprost z serwisów ogólnodostępnych, takich jak http://cgtextures.com. Polecam! zobacz całość

Materiały: Cycles: Kryształ

Jeżeli materiał diamentu szumi za bardzo, wypróbuj materiał kryształu! Kombinując z nodami, zlutowałem nowy materiał, który można wykorzystać do zrobienia diamentów, które nie będą tak szumieć, jak klasyczne diamenty. Ich wykorzystanie jest dowolne, ale warto byłoby, aby ktoś sprawdził jak będą się prezentować w oprawie jako kamienie używane w biżuterii. Sam jestem ciekawy i pewnie... zobacz całość

Materiały: Cycles: Diamenty

Zrobienie materiału takiego jak diament jest bardzo proste. Niestety, za tę prostotę płaci się potem czasem renderowania… W materiale wideo przedstawiam klasyczny i wynikający trochę z fizyki światła proces w którym tworzymy materiał naśladujący cechy diamentu związane z jego załamywaniem i rozszczepianiem światła. zobacz całość

Modyfikatory: w skrócie

Krótko na temat kilku typowych modyfikatorów: materiał dla niecierpliwych. Omawiam skrótowo modyfikatory: array, mirror, solidify, subsurf, bevel, boolean, edge split, skin oraz wave. Jeżeli się śpieszysz, zajrzyj 🙂 zobacz całość