/  Poradniki  /  2.76

Spis według wybranego kluczarazem 11

Wszystkie wpisy z elementem "2.76".

Drivery – część pierwsza – podstawy

Oto magia, której się nie oprzesz. Drivery część pierwsza to tutorial na temat zaawansowanych możliwości animacji, jakie daje nam Blender. Możemy połączyć różne zmienne sterujące wydarzeniami w programie ze sobą, i robią to właśnie Drivery. Zapraszam! Materiał przeznaczony dla osób zaawansowanych. zobacz całość

Teksturowanie ula – poprawki UV

Teksturowanie jest sztuką, która wymaga dobrych rozwinięć siatki UV. W materiale wideo pokazuję jak można poprawić rozwinięcia UV, które decydują o wyglądzie materiału. Można z tego tutoriala nauczyć się, że nawet ten sam materiał może różnie wyglądać na różnych obiektach, bo nie sam materiał decyduje o wyglądzie, ale także rozwinięcie UV. Jest to jedna z... zobacz całość

Tryb rzeźbienia – dyntopo

Rzeźbienie może być przyjemnością, zwłaszcza wtedy, gdy korzystamy z dynamicznej topologii. Czas to poznać! W materiale wideo przedstawiam działanie panelu w którym podczas rzeźbienia może cały czas przebudowywać się topologia modelu, włącznie z dodawaniem i usuwaniem nowych wierzchołków. Opowiadam o opcjach i zastosowaniach całego panelu. zobacz całość

Opcja Follow

Podążanie stało się faktem. Od pewnego czasu już… Po angielsku – follow! W materiale wideo przedstawiam działanie nowej opcji, jaką dodano do Blendera (i będzie w wersji 2.76), to znaczy Follow. Opcja powoduje że podczas odtwarzania animacji każdy edytor pokazujący bieżącą pozycję automatycznie się przewija. zobacz całość

Teksturowanie ula

Ostatnio mieliśmy okazję wymodelować ul, deska po desce. Teraz możemy ten ul uczynić drewnianym! Pokazuję w tutorialu jak pokryć materiałem i teksturą drewna deski, z których składa się nasz ul. Jest to dość proste zadanie, ale może nastręczyć trudności, zwłaszcza w przypadku, gdy siatka nie chce się dobrze rozwijać. zobacz całość

Zastosowania: Budowa Przekładni Planetarnej

Przekładnia planetarna to jeden ze wspaniałych mechanizmów używanych przez nas codziennie, mimo że często o tym nie wiemy. Wykonanie modelu takiej przekładni w Blenderze to czysta przyjemność. W poradniku tłumaczę prosto z mostu, jak zbudować działający mechanizm, pomijam teorię a wzory, które wpisuję w drivery mam zamiar wyjaśnić w osobnej części. zobacz całość

Tryb Edycji: LoopCut, poprawki w 2.76

Poprawiono jedno z najczęściej wykorzystywanych narzędzi, czyli LoopCut Tool, które kiedyś omawiałem, gdy było jeszcze w formie zewnętrznej wtyczki. Teraz jest już wbudowane na stałe w Blendera i doczekało się nowych funkcji. Stąd właśnie ten poradnik. Pokazuję, co nowego się pojawiło. Materiał dotyczy wersji 2.76, która jeszcze się nie ukazała, ale niebawem się ukaże (korzystam... zobacz całość