/  Poradniki  /  armature

Spis według wybranego kluczarazem 6

Wszystkie wpisy z elementem "armature".

Wstawianie nowych obiektów

Wstawianie nowych obiektów, nie tylko standardowych, ale także pochodzących ze wtyczek i addonów. Opowiadam o prawie wszystkim, co można wstawić do Blendera. Jest parę słów o imporcie, instancjach, i zapisywaniu presetów poszczególnych wtyczek. Materiał przeznaczony jest dla osób początkujących, ale tłumaczenie jest na normalnym poziomie - po prostu pomijam drobne szczegóły. zobacz całość

Kości: Auto Inverse Kinematics

Gdy ciągniemy za koniec gałązki zimą, aby strząsnąć z niej śnieg na czyjąś głowę, korzystamy z modelu Inverse Kinematics! W poradniku opowiadam w jaki sposób przełączyć animację w domyślnym modelu Forward Kinematics na Inverse Kinematics, i co dzięki temu można osiągnąć. zobacz całość

Kości – tripod rig, część pierwsza

Ufoludki mają na tyle dziwną geometrię i liczbę nóg, że na ich przykładzie można nauczyć się nawet animacji. W materiale wideo przedstawiam bardzo prosty, nieprecyzyjny i wręcz prymitywny model ludzika-ufoludka, który ma długą szyję, okrągły brzuszek i trzy nogi, podobnie jak statyw od aparatu. zobacz całość

Kości plus Meshe

Aby animować cokolwiek widocznego przy użyciu kości, trzeba jakoś je połączyć z np. meshami. O tym jest właśnie ten poradnik. W materiale wideo przedstawiam sposób na połączenie systemu kości z meshem. Można to zrobić tak, aby deformacje były dostępne lub żeby ich nie było. Mesh wtedy wygina się lub nie. zobacz całość