/  Poradniki  /  bake

Spis według wybranego kluczarazem 9

Wszystkie wpisy z elementem "bake".

BGE: Przygotowywanie tekstur do gry – część 1 – od zdjęcia do tekstur

W tym poradniku trochę zaszalałem, i postanowiłem opowiedzieć jak ze zwykłego krzywego zdjęcia można zrobić tekstury, które nadawałyby się do wykorzystania w grze. zobacz całość

Rigid Body: Bake to keyframes

Bake, czyli wypiekanie – generuje klatki kluczowe z obliczonej wcześniej symulacji. Jeżeli chcemy aby nasza symulacja zamieniona została na animację, jest to jedyne wyjście – należy wszystkie położenia, obroty i inne wydarzenia zapisać w krzywych ruchu. Robi to przycisk Bake to Keyframes, o którym jest ten tutorial. Zapraszam! zobacz całość

Bake: displacement

Czyli jak zapamiętać geometrię w teksturze, a potem odtworzyć ją na meshu. Pokazuję jak można wypalić w teksturze większe deformacje geometryczne, i jak potem użyć takiej tekstury, aby deformacje odtworzyć. Można dzięki tej technice zredukować liczbę wierzchołków potrzebną do precyzyjnego odtworzenia geometrii obiektu. W odróżnieniu od normalmap, ta technika rzeczywiście przesuwa wierzchołki mesha powodując jego... zobacz całość