/  Poradniki  /  fizyka

Spis według wybranego kluczarazem 16

Wszystkie wpisy z elementem "fizyka".

Rigid Body: Constraints: Motor

Motor to taki rodzaj więza, który nie blokuje, ale wymusza nieustanny ruch obiektu. Witam! W materiale wideo przedstawiam bardzo ciekawy rodzaj więzów, które nie blokują obiektów, a wręcz przeciwnie – wymuszają ich nieprzerwany ruch. Jest to ciekawy przypadek blokady dynamicznej. Constraint Motor nakazuje obiektowi się obracać lub przesuwać w wybranym kierunku. Umożliwia to budowanie maszyn... zobacz całość

Rigid Body: Constraints: Generic

Oto uogólniona postać uniwersalnego więzu – Generic. Przedstawiam bardzo ogólny, uniwersalny rodzaj więzów, jakim są Generic. Więzy te posiadają zestaw parametrów, który można zdefiniować ograniczając pełną ruchomość do wybranych osi lub zasięgów, co pozwala w praktyce zastąpić niektóre inne constraints. zobacz całość

Rigid Body: Constraints: Piston

Piston to inaczej tłok. Witam! W materiale wideo przedstawiam działanie constrainta podobnego do tłoka. Umożliwia on wiązanie obiektów podobnie jak to jest zrobione na tłokach przyczepionych do kół lokomotywy. Parametry podstawowe tego constrainta objaśniam dla modelu Fixed, więc szukaj tam więcej materiału. zobacz całość

Rigid Body: Constraints: Slider

W symulacjach Rigid Body można ustawić taki rodzaj związku pomiędzy obiektami, że możliwy będzie ich wzajemny poślizg w pewnej płaszczyźnie. Przedstawiam constraint o nazwie Slider, którego zadaniem jest związanie obiektów, ale w taki sposób, aby wykonywały ślizg po sobie. Przedstawiam też ustawienia które można odpowiednio skonfigurować, aby otrzymać ciekawie połączone i stabilnie związane elementy. zobacz całość

Rigid Body: Constraints: Hinge

Zawiasy. Oto pewna prosta metoda na zrobienie bardzo wielu rzeczy w symulacjach obiektów powiązanych. W materiale wideo przedstawiam rodzaj więzu który działa podobnie do zawiasów. Za jego pomocą można modelom typu ragdoll możliwość zginania łokci i kolan we właściwą stronę, no i doskonale nadaje się ten rodzaj więzów do budowy struktur posiadających częściową lub ograniczoną... zobacz całość

Rigid Body: Constraints: Point

Point oznacza dowiązanie punktowe za pomocą sztywnego ramienia, które zaczepione w jednym punkcie może swobodnie się obracać. W materiale wideo przedstawiam constraint o nazwie Point, który potrafi wiązać obiekty podobnie jak gdyby wisiały na sztywnym łączu tworzącym wahadło. zobacz całość

Rigid Body: Constraints: Fixed

Fixed to blokada, która usztywnia wzajemną relację między obiektami. Podczas symulacji można ją zerwać. W materiale wideo przedstawiam zastosowania, konfigurację i działanie najprostszego konstreina – jakim jest fixed. Działa on tak, że blokuje położenia obiektów względem siebie, podobnie jak robi to (jednostronnie) parent. Omawiam też pozostałe opcje, wspólne dla wszystkich innych constraints. zobacz całość

Rigid Body: Constraints: Wstęp

Constraints to inaczej więzy, blokady, ograniczniki. Pozwalają podczas symulacji powiązać ze sobą obiekty niewidzialnymi więzami. W materiale wideo przedstawiam wstęp do pracy z constraints, które wykorzystywane są podczas symulacji rigid body. Polegają one na tym, że do sceny dodaje się obiekt empty i włącza dla niego własność Rigid Body Constraint, co jest łatwe do zrobienia... zobacz całość

Rigid Body: Collisions (Zderzenia)

Zderzenia, czyli kolizje to jeden z bardziej efektowych elementów symulatora fizyki bryły sztywnych. W materiale wideo przedstawiam informacje ważne dla tych, którzy chcą wykonać symulowane zderzeanie obiektów. Kształty koliderów są niezbędnym elementem ustawień i pozwalają na zwiększenie wydajności symulacji oraz polepszenie precyzji. zobacz całość

Rigid Body: Copy From Active

Kopiowanie z aktywnego obiektu do wszystkich pozostałych, które są zaznaczone nigdy nie było tak proste. Czasami zdarza się przygotować wiele obiektów na scenie, które powinny posiadać jakąś własność fizyczną, której zapomnieliśmy ustawić. Może to być np. masa, tarcie, sprężystość lub kształt strefy kolizji. Aby nie klikać każdego z tych obiektów i nie ustawiać mu ręcznie... zobacz całość

Rigid Body: Gęstość

Gęstość obiektów jest ważną cechą fizyczną, którą musimy uwzględnić w symulacjach. Dzięki odpowiedniemu doborowi gęstości nasze obiekty będą miały mniejszą lub większą masę, przy zachowaniu tej samej objętości, co wpływa znacznie na stabilność symulacji. Najstabilniejsze symulacje otrzymuje się w tym systemie wtedy, gdy masy obiektów są ze sobą porównywalne, to znaczy, różnice nie przekraczają rzędu... zobacz całość

Rigid Body: Bake to keyframes

Bake, czyli wypiekanie – generuje klatki kluczowe z obliczonej wcześniej symulacji. Jeżeli chcemy aby nasza symulacja zamieniona została na animację, jest to jedyne wyjście – należy wszystkie położenia, obroty i inne wydarzenia zapisać w krzywych ruchu. Robi to przycisk Bake to Keyframes, o którym jest ten tutorial. Zapraszam! zobacz całość

Rigid Body: Wstęp

Rigid Body to Bryła Sztywna. W materiale wideo przedstawiam wstęp do silnika fizyki w modelu Rigid Body, który zintegrowano z Blenderem. Chodzi o symulacje fizyczne zderzeń, ruchów, tarcia, sprężystości, i innych parametrów związanych z fizyką newtonowska. Nie jest to ten sam silnik który działa w Blender Game Engine, ale jego odświeżona, wydajniejsza wersja. W przyszłych... zobacz całość

Cząstki: Physics: Fluid

Cząstki lepkie, które zachowują się jak płyn można symulować za pomocą fizyki cząstek w modelu Fluids. Materiał filmowy przedstawia nagrany „z marszu” tutorial na temat tego, jak pracować z cząstkami w modelu Fluids. Przygotowania do nagrania tego poradnika były bardzo długie i pełne porażek. Obecny film jest chyba już piątym lub szóstym z kolei. Aby... zobacz całość

Cząstki: Physics: Newtonian

Fizyka cząstek zgodna z modelem newtonowskim, czyli podstawowe ustawienia systemu cząstek, które zachowują się prawdziwe cząstki! Przedstawiam wyjaśnienia dotyczące panelu Physics->Newtonian dotyczącego zachowania cząstek symulowanych jako małe obiekty fizyczne. Cząstki w tym modelu mają swoją masę, mogą poruszać się chaotycznie, można także ustawić tłumienie, i inne interesujące parametry. zobacz całość