/  Poradniki  /  konfiguracja

Spis według wybranego kluczarazem 14

Wszystkie wpisy z elementem "konfiguracja".

Po uruchomieniu Blendera

Po pierwszym uruchomieniu Blendera zderzamy się z wieloma elementami ekranu, które wydają się zagadkowe. Ten film ma na celu przeprowadzić Wasz szybkim krokiem poprzez wszystkie najczęściej odwiedzane korytarze, w których możecie czasami zajrzeć na te, lub inne drzwi. O wiele więcej przed nami! zobacz całość

Konsola Linuxa dla początkujących a może nie tylko

Konsola to zmora dla jednych, i marzenie dla innych. Jest to uniwersalne narzędzie pracy, w którym można zrobić prawie wszystko. Może czas zapoznać się z CZARNĄ MAGIĄ i prostotą wpisywanych poleceń? Każdy, kto naprawdę dobrze opanował pracę w konsoli robi się szybszy i bardziej skuteczny od tych, którzy umieją pracować tylko myszą, a co więcej... zobacz całość

Konfiguracja Linux Mint 17.1 do pracy

Linux, mój ulubiony system operacyjny! Dziś nie będę mówił o Blenderze, ale za to pokażę, w jaki sposób modyfikuję Linuxa, aby wygodnie mi się w nim pracowało. Jest to oczywiście tylko ułamek tego, co robię, ale może przyda się komuś, i pomoże przełamać pierwsze lody. Możliwości jest znacznie więcej niż pod windows! zobacz całość

Konfiguracja zaawansowana: własne skróty klawiszowe

W Blenderze zdefiniowano setki skrótów klawiszowych, ale czasami brakuje niektórych. Można łatwo zdefiniować swoje własne. W materiale wideo przedstawiam niestety nieco chaotycznie i być może zbyt szybko, jak zrobić sobie własne polecenia i własne skróty klawiszowe. Posiłkowałem się wiedzą Huberta Niećko, który ten temat tłumaczył w Bydgoszczy oraz dodatkowymi okruchami informacji zebranymi z sieci. zobacz całość

Konfiguracja zaawansowna: własne guziki

Jeżeli w Blenderze komuś kiedykolwiek zabraknie guzików i przycisków, zawsze można dodać nowe! Oto sposób: należy napisać parę linijek w Pythonie – języku programowania, w którym napisano prawie cały interfejs Blendera. Nie musimy prosić nikogo o zmiany – możemy sami je sobie wprowadzić. Jedyny myk jest taki, że trzeba wiedzieć, co napisać… 🙂 zobacz całość

Konfiguracja zaawansowana: własne style UI

Wygląd ma znaczenie. Dlatego zapewne – dzięki elastyczności interfejsu Blendera możemy prawie dowolnie zmieniać ustawienia odpowiedzialne za to, jak Blender wygląda. Są nawet opcje wspierające wyświetlacze z funkcją Retina! Zapraszam do zapoznania się z okruchem wiedzy na temat tego, skąd pobrać motywy, jak je zapisać i gdzie, oraz jak nimi zarządzać. zobacz całość

Konfiguracja, własne fonty w UI, 2.7+

Zmiana fontów, które są czytelne tylko dla nas lub artystycznie korespondują z naszym pulpitem, to coś, co zwykle można pominąć. Zwykle nie zwracamy na to uwagi, tym jednak, którzy nie mogą pracować z domyślnym wyglądem Blendera bo kaleczy on ich artystyczne oko, ten poradnik może wyjaśnić jak zmienić domyślny font w interfejsie, aby można było... zobacz całość

Konfiguracja podstawowa, wersja 2.7+

Konfiguracja to coś, w czym zdecydowanie lubimy grzebać. Oczywiste jest to, że aby grzebać w konfiguracji bezpiecznie, należy wiedzieć, czego ona dotyczy. Zapraszam do zaznajomienia się z odświeżonym tutorialem, który nieco uzupełnia starą wersję dotyczącą konfiguracji Blendera 2.6. Tym razem przedstawiam w skrócie wersję 2.7. Ten tutorial rozwinięty jest następnie na dalsze części, dotyczące konfiguracji... zobacz całość

Rigid Body: Bake to keyframes

Bake, czyli wypiekanie – generuje klatki kluczowe z obliczonej wcześniej symulacji. Jeżeli chcemy aby nasza symulacja zamieniona została na animację, jest to jedyne wyjście – należy wszystkie położenia, obroty i inne wydarzenia zapisać w krzywych ruchu. Robi to przycisk Bake to Keyframes, o którym jest ten tutorial. Zapraszam! zobacz całość

Okno: Widok 3d

Tradycyjne kilka słów na temat widoku 3d, oraz jego konfiguracji, tym razem w wersji 2.66. Ten tutorial to uzupełnienie serii poradników dla osób początkujących, zaczynających pracę z Blenderem. Nagrałem go aby powiedzieć chyba już wszystko na temat widoku 3d (i na pewno nie wszystko – zapewne – powiedziałem), niemniej osoby zaczynające pracę z Blenderem znajdą... zobacz całość

Okno: Outliner

W materiale wideo przedstawiam zalety i działanie okna o nazwie Outliner, które wyświetla zestaw wszystkich informacji na temat naszej sceny, pliku lub konfiguracji. Jest sporo do poznania na temat tego małego, niepozornego okna, i po opanowaniu, może ono znacznie uprościć i przyspieszyć pracę. zobacz całość