/  Poradniki  /  particles

Spis według wybranego kluczarazem 7

Wszystkie wpisy z elementem "particles".

Cząstki: Physics: Fluid

Cząstki lepkie, które zachowują się jak płyn można symulować za pomocą fizyki cząstek w modelu Fluids. Materiał filmowy przedstawia nagrany „z marszu” tutorial na temat tego, jak pracować z cząstkami w modelu Fluids. Przygotowania do nagrania tego poradnika były bardzo długie i pełne porażek. Obecny film jest chyba już piątym lub szóstym z kolei. Aby... zobacz całość

Cząstki: Physics: Boids

Boids to cząstki, które symulują zachowanie rojów. W materiale wideo przedstawiam Boids, jedną z bardziej tajemniczych rodzajów fizyki cząstek, która pozwala symulować za pomocą cząstek zachowania charakterystyczne dla rojów. Przygotowanie tego poradnika zajęło mi MASĘ czasu, nagrywałem chyba ze cztery razy i nadal – pisząc szczerze – nie jestem zadowolony. Wrzucam jednak materiał taki, jaki... zobacz całość

Cząstki: Physics: Keyed

Cząstki poruszane pomiędzy położeniami innych cząstek? Proszę bardzo! Ten tutorial to kontynuacja mini-serii dotyczącej cząstek, a dotyczy cząstek poruszanych nie za pomocą symulacji zwykłej fizyki, ale pomiędzy położeniami innych cząstek. Zapraszam do oglądania i dzielenia się wrażeniami w komentarzach! zobacz całość

Cząstki: Velocity

Prędkość cząstek w momencie ich narodzin to jeden z ważniejszych parametrów, jakie można ustawić na początku symulacji. Zapraszam do oglądania, w tej części poradnika skupiam uwagę na prędkościach cząstek i pokazuję, co można uzyskać, gdy się je odpowiednio ustawi. zobacz całość

Cząstki: Cache

Zachowanie cząstek można zapisać w plikach, które są traktowane przez Blendera jak pamięć podręczna. Opowiadam w tym poradniku jak pracować z pamięcią podręczną, jak przenosić jej ustawienia pomiędzy systemami cząstek oraz jak w ogóle konfigurować i wykorzystać ten niezwykły rodzaj narzędzia do wydajnej pracy z systemem cząstek. zobacz całość

Cząstki: Emission

Długo oczekiwana seria dotycząca cząstek, zapraszam! W materiale wideo przedstawiam cząstki a dokładniej panel związany z ustawieniami ich emisji. Można za jego pomocą generować (czyli tworzyć) cząstki na różne sposoby, określać moment w którym się pojawiają lub znikają, oraz czas ich życia, oraz oczywiście ich ilość! zobacz całość