/  Poradniki  /  renderowanie

Spis według wybranego kluczarazem 10

Wszystkie wpisy z elementem "renderowanie".

Menu View

Kompletny materiał o tym, co znajduje się w Menu View, jak ustawiać opcje widoku, do czego służą i jak z nich korzystać. Polecane dla początkujących, ale można znaleźć kilka rzadko wykorzystywanych funkcji związanych z tym, jak działa widok i jakie są jego opcje. zobacz całość

Po uruchomieniu Blendera

Po pierwszym uruchomieniu Blendera zderzamy się z wieloma elementami ekranu, które wydają się zagadkowe. Ten film ma na celu przeprowadzić Wasz szybkim krokiem poprzez wszystkie najczęściej odwiedzane korytarze, w których możecie czasami zajrzeć na te, lub inne drzwi. O wiele więcej przed nami! zobacz całość

Własna farma renderująca

Jeżeli dysponujemy kilkoma komputerami, możemy renderować szybciej, wykorzystując coś, co można nazwać własną farmą renderującą. Taką – dla zastosowań domowych. W materiale wideo pokazuję jak można zrobić, aby kilka komputerów renderowało jednocześnie jedną scenę. Rozwiązanie, które pokazuję to Network Render – wtyczka obecna w Blenderze, która pozwala na renderowanie danego zestawu klatek w sieci. zobacz całość

Renderowanie w konsoli + opcje Blendera

Temat mojej ulubionej konsoli powraca z pełną mocą, i tym razem porozmawiamy o renderowaniu za pomocą Blendera, ale bez GUI. Wiem, że brzmi to jak jakaś herezja, ale jest to możliwe i często używane rozwiązanie – ponieważ do samego wyrenderowania sceny nie jest nam potrzebna ani mysz, ani żadne okna Blendera, tylko prosty i nieskomplikowany... zobacz całość

Cząstki: Render: Group

Cząstki mogą wyświetlać wiele obiektów, jeżeli zostały one zgrupowane. Mogą to robić wybierając obiekty losowo z grupy, po kolei, lub w myśl zadanych liczności elementów. W materiale wideo przedstawiam metodę renderowania cząstek zrealizowaną w oparciu o grupę. Obiekty zawarte w grupie można wstawiać w miejsce cząstek na różne sposoby – po kolei, losowo lub z... zobacz całość

Cząstki: Render: Object

Renderowanie cząstek można ustawić tak, aby pokazywany zamiast nich był obiekt. W materiale wideo przedstawiam styl renderowania cząstek gdzie reprezentowane są one przez dowolny obiekt w widoku 3d. Zamiast tradycyjnie renderować cząstki za pomocą materiału Halo, można podmieć je i mieć na scenie obiekty, np. kwiaty, monety lub kamyki. Prawdziwa gama możliwości! zobacz całość

Cząstki: Render: Line

Line pozwala renderować cząstki tak, jakby to były patyki lub proste linie styczne do trajektorii cząstek. W tym poradniku pokazuję jak można przygotować cząstki do renderowania w postaci kresek. Każda cząstka staje się kreską, linią, która może być albo długa, albo krótka, zależnie od ustawień. Jest to prosty zestaw opcji, a przydawać się one mogą... zobacz całość

Cząstki: Render: Halo

Renderowanie cząstek w modelu prezentacji Halo. Opowiadam o opcji Trail Count. Samo renderowanie zależne jest od ustawień materiału Halo, który opowiedziałem w innym poradniku. Zapraszam do zapoznania się z prostym efektem „strug” lub „strumieni”, który można otrzymać za pomocą zaledwie trzech nowych parametrów, o których nigdy wcześniej nie było mowy! zobacz całość

Cycles: Materiały podstawowe – długi render

Tym razem render trwał NAPRAWDĘ długo! Zaczynając serię na temat materiałów w Cycles postanowiłem zrobić mały film wprowadzający w temat i pokazujący wygląd domyślnych materiałów jakie uzyskuje się w tym silniku. Było to gdzieś w listopadzie minionego roku (obecnie mamy kwiecień). Okazało się, że renderowanie trwało długo, zatem tutoriale przygotowałem bez niego, ale – dysponując... zobacz całość

Cycles – wydajność renderowania na CPU

Renderowanie na CPU może być szybsze, jeżeli odpowiednio ustawić opcje. Witam! W materiale wideo przedstawiam analizę wydajności na procesorze przy zastosowaniu trzech metod liczenia światła, sześciu konfiguracji wątków i sześciu różnych rozmiarów kafli przy renderowaniu, a wszystko pięć razy powtórzone i uśrednione, aby ustabilizować szumy pomiarowe czasu i móc jakoś sensownie porównać wyniki. Zapraszam do... zobacz całość