/  Poradniki  /  tekstury

Spis według wybranego kluczarazem 47

Wszystkie wpisy z elementem "tekstury".

BGE: Przygotowywanie tekstur do gry – część 1 – od zdjęcia do tekstur

W tym poradniku trochę zaszalałem, i postanowiłem opowiedzieć jak ze zwykłego krzywego zdjęcia można zrobić tekstury, które nadawałyby się do wykorzystania w grze. zobacz całość

Pakowanie tekstur do pliku Blend

Często zdarza się, że przesłany plik BLEND nie zawiera tekstur, mimo, że podczas jego tworzenia wszystko było w porządku. Warto wiedzieć, jak tej smutnej sytuacji zapobiec. W materiale wideo przedstawiam sposób w jaki można zagwarantować, że w pliku BLEND będą przeniesione tekstury, razem z modelem i innymi informacjami. zobacz całość

Mapowanie UV: znikająca tekstura z rozwinięcia

Często spotykanym zaskoczeniem jakie jest udziałem początkujących grafików jest znikanie tekstury z właśnie zrobionego rozwinięcia UV. Wystarczy zmienić silnik renderujący, i tekstura znika. Dlaczego? W materiale wideo pokazuję co zrobić jeżeli przy zmianie silnika renderującego zniknie nam tekstura którą podwiązaliśmy do mapy UV. zobacz całość

Materiały: Cycles: Mokre kamienie

Kamienie, które wysychają po burzy mają miejsca bardziej suche, i bardziej mokre. Niektóre z nich aż iskrzą się w słońcu. Można łatwo bardzo zrobić taki efekt, z prostych, dwóch, zmiksowanych tekstur bitmapowych, które pobrane zostały wprost z serwisów ogólnodostępnych, takich jak http://cgtextures.com. Polecam! zobacz całość

Normal Mapy (autor: Bartek Skorupa)

Po raz pierwszy w Polskim Kursie Blendera występuje Bartek Skorupa, pierwszy w Polsce Blender Foundation Certified Trainer. Bartek przygotował zaawansowany kurs na temat normal mappingu, w którym omawia czym są tytułowe mapy normalnych oraz podaje cenne wskazówki jak z nimi pracować. Kurs składa się z całej serii poradników w języku polskim i zawiera dokładnie i... zobacz całość

GIMP: Tworzenie wielkich tekstur samopowtarzalnych

Metoda na tworzenie tekstur, które nie mają szwów, i nie mają powtarzalnego wzoru. Na prośbę jednego z użytkowników Polskiego Kursu Blendera przedstawiam materiał, w którym nieco dokładniej, niż to było omówione przy okazji mapowania UV i tekstur, przedstawiam tematykę tworzenia tekstury, która nie ma szwów. Tym razem jednak jest to wielka tekstura, i dodatkowo wyjaśniam... zobacz całość

GIMP – tworzenie tekstur ze zdjęć

GIMPa mają wszyscy, zatem warto powiedzieć parę słów na temat tego, jak za jego pomocą zrobić tekstury. Przedstawiam tradycyjny sposób na tworzenie tekstury ze zdjęcia za pomocą GIMPa. Nie każdy może uruchomić fotoxxa, ale gimpa można mieć wszędzie. Nie zdążyłem się pożegnać ze słuchaczami podczas nagrywania tego materiału, dlatego koniec wydaje się urwany. W tle... zobacz całość

Fotoxx – tworzenie tekstur ze zdjęć

Zdjęcia to najlepsze źródło tekstur. Jak zrobić przycięcie, i korektę perspektywy oraz aberracji geometrycznej tłumaczę właśnie w tym tutorialu. Opowiadam o programie, który ostatnio odkryłem, a który posiada unikalny zestaw funkcji. Program nazywa się Fotoxx i można go pobrać ze strony http://www.kornelix.com/fotoxx.html a video poradniki na jego temat są na stronie http://www.kornelix.com/fotoxx.html. Program jest na... zobacz całość

Bake: displacement

Czyli jak zapamiętać geometrię w teksturze, a potem odtworzyć ją na meshu. Pokazuję jak można wypalić w teksturze większe deformacje geometryczne, i jak potem użyć takiej tekstury, aby deformacje odtworzyć. Można dzięki tej technice zredukować liczbę wierzchołków potrzebną do precyzyjnego odtworzenia geometrii obiektu. W odróżnieniu od normalmap, ta technika rzeczywiście przesuwa wierzchołki mesha powodując jego... zobacz całość