/  Poradniki  /  tryb edycji

Spis według wybranego kluczarazem 27

Wszystkie wpisy z elementem "tryb edycji".

Modelowanie sprężyny

Jak się okazało, gdy sprawdziłem, to takiego tutoriala jeszcze nie było w Polskim Kursie Blendera. Prosta sprawa – sprężyna. Wrzucam stary tutorial, który gdzieś zachował się na dysku jeszcze nie opublikowany. Całość należy traktować jako proste ćwiczenie dla osób początkujących, które chcą powtórzyć sobie umiejętności z zakresu działania modyfikatorów, Trybu Edycji i paru prostych myków. zobacz całość

Krzywe: działanie i rodzaje uchwytów krzywych

Podczas edycji krzywych w Widoku3D lub w trakcie animacji, przy wierzchołkach krzywej mogą pojawiać się różne rodzaje uchwytów. W tym poradniku opowiadam, czym się te uchwyty różnią. W materiale wideo przedstawiam podsumowanie i ujednolicenie wiadomości na temat rodzaju uchwytów, jakie znajdziemy w różnych rodzajach krzywych w Blenderze. Chodzi o krzywe Beziera, Nurbsy i inne tego... zobacz całość

Tryb Edycji: modelowanie bez myszy, GRS

W materiale wideo przedstawiam dość prosty i zabawny sposób na modelowanie w Trybie Edycji bez używania myszy. Ten materiał jest przeznaczony dla osób POCZĄTKUJĄCYCH, jako uzupełnienie tutoriali na temat Trybu Edycji i podstaw modelowania przy wykorzystaniu transformacji GRS. Zapraszam początkujących! Dajcie odpocząć swojemu gryzoniowi! zobacz całość

Tryb Edycji: LoopCut, poprawki w 2.76

Poprawiono jedno z najczęściej wykorzystywanych narzędzi, czyli LoopCut Tool, które kiedyś omawiałem, gdy było jeszcze w formie zewnętrznej wtyczki. Teraz jest już wbudowane na stałe w Blendera i doczekało się nowych funkcji. Stąd właśnie ten poradnik. Pokazuję, co nowego się pojawiło. Materiał dotyczy wersji 2.76, która jeszcze się nie ukazała, ale niebawem się ukaże (korzystam... zobacz całość

Modelowanie dwunastościanu

Dwunastościan to bryła platońska, która ma dwanaście identycznych ścian. Potrafisz sobie wyobrazić ich kształt? W tym poradniku pokazuję trzy sposoby na wymodelowanie takiej bryły. Nie jest to aż takie proste jak mogłoby się wydawać, ale pokazuję także pewien prosty sposób. zobacz całość

Tryb Edycji: Knife Project

Można wycinać otwory o dowolnym kształcie! Jeżeli narzędzie bisect jest proste, i ma przyjemne możliwości, to knife project jest po prostu marzeniem. Można wycinać fantazyjne otwory na podstawie obrysu dowolnego obiektu w meshach o dowolnym kształcie. Brzmi interesująco? zobacz całość

Tryb Edycji: Knife

Krojenie siatki nigdy nie było takie proste! W materiale wideo przedstawiam działanie jednego ze standardowych narzędzi do edycji meshy – Knife. Jest to prosty nóż, którym możemy dowolnie ciąć siatkę. Istnieją do niego proste dodatki, np. cięcie w pionie lub poziomie, na ukos, przyciąganie do wierzchołków lub krawędzi, lub środków krawędzi, itp. zobacz całość

Wycinanie dziur

Jak zrobić dziurę w całym? Jeżeli jesteś ciekaw, dowiedz się, jak można Blendera użyć do wycinania dziur, których wcześniej nie było. Tutorial dla początkujących! Dostałem ostatnio parę zapytań od osób, które podjęły walkę w Trybie Edycji z meshami, na temat tego, jak wycinać różne dziury. O ile wycięcie dziury w klocku jest proste, to już... zobacz całość

Tryb edycji: zaawansowane operacje

Jak wykonać niektóre operacje edycji równo, mimo, że nie są w osi siatki. Pewne operacje, których nie można wykonać w osi siatki mogą być trudne dla początkujących. W materiale wideo przedstawiam sposób modyfikacji położenia narożnych wierzchołków sześcianu mający na celu ich spłaszczenie na płaszczyźnie, która nie leży równolegle do siatki (w każdym narożniku jest skierowana... zobacz całość

Tryb edycji: bevel

Ścinanie krawędzi i wierzchołków nigdy nie było tak proste! Witam! W materiale wideo przedstawiam działanie prostej funkcji jaka została jakiś czas temu dodana do Blendera (a od wersji 2.66 działa dla wierzchołków), której zadaniem jest zamiana krawędzi lub wierzchołków na nowe ściany. Efekt przypomina trochę zeszlifowanie lub ścięcie krawędzi, a można ten proces zwielokrotniać. Zachęcam... zobacz całość

Tryb Edycji: edycja proporcjonalna

Tryb Edycji taki, że wszystko się wygina. Przedstawiam sposób pracy z Trybem Edycji, a dokładnie z Trybem Edycji w Trybie Edycji Proporcjonalnej. Chodzi o to, że gdy ciągniemy za jakiś wierzchołek, to inne wierzchołki przesuwają się tak, jakby siatka była gumowa. Opowiadam jak taką funkcję włączyć i jakie są efekty jej stosowania. Tutorial ten powstał... zobacz całość

Tryb Edycji: modelowanie ram sześcianu

Podstawowe zastosowania Trybu Edycji do modelowania ram sześcianów, pokazane na różne sposoby. Witam! W materiale wideo przedstawiam różne sposoby na proste operacje edycyjne, w tym przypadku na modelowanie ramy sześcianu. Chodzi o materiał dla początkujących, zatem tłumaczę czasami dość dokładnie co robię, ale niektóre z prezentowanych sposobów są dość złożone. Oczywiście nie wyczerpuje to wszystkich... zobacz całość