/  Poradniki  /  wstęp

Spis według wybranego kluczarazem 11

Wszystkie wpisy z elementem "wstęp".

BGE: Debug i trochę o ustawieniach

Budowanie gry to świetna sprawa, ale gdy coś nie działa, zaczyna się proces szukania błędów. Prosty sposób na to pokazuję w tym filmie, a potem opowiadam o niektórych ustawieniach, które trzeba mieć włączone, aby można było tworzyć gry w ogólnym zarysie. Jest to kolejna szczypta wiedzy na temat pracy w BGE, należąca do serii Blender... zobacz całość

Fluid – podstawy

Płyny są niezbędne do życia, a w Blenderze możemy je symulować! W materiale wideo przedstawiam całkiem mokry temat, jakim są płyny. Blender potrafi policzyć kształt powierzchni płynu, uzyskując niezły wygląd, kosztem czasu obliczeń. Zresztą, zobaczycie sami… zobacz całość

Rigid Body: Constraints: Wstęp

Constraints to inaczej więzy, blokady, ograniczniki. Pozwalają podczas symulacji powiązać ze sobą obiekty niewidzialnymi więzami. W materiale wideo przedstawiam wstęp do pracy z constraints, które wykorzystywane są podczas symulacji rigid body. Polegają one na tym, że do sceny dodaje się obiekt empty i włącza dla niego własność Rigid Body Constraint, co jest łatwe do zrobienia... zobacz całość

Rigid Body: Wstęp

Rigid Body to Bryła Sztywna. W materiale wideo przedstawiam wstęp do silnika fizyki w modelu Rigid Body, który zintegrowano z Blenderem. Chodzi o symulacje fizyczne zderzeń, ruchów, tarcia, sprężystości, i innych parametrów związanych z fizyką newtonowska. Nie jest to ten sam silnik który działa w Blender Game Engine, ale jego odświeżona, wydajniejsza wersja. W przyszłych... zobacz całość

Cycles: wstęp do materiałów

Witam! W materiale wideo przedstawiam zajawkę i wstęp do materiałów na temat Cycles – w zasadzie informacje wstępne, pewien pokaz na końcu z kanału Zeitfreund, no i zapowiedź nowej podserii tutoriali. Zapraszam do oglądania. W przygotowaniu mam tutorial sporządzony przez Dominika (aka Danton), który jednak – zanim go wystawię, wymaga wstępnych informacji, dlatego właśnie postanowiłem... zobacz całość

VSE: Edytor Sekwencji Wideo – wstęp

Przedstawiam jedno ze standardowych narzędzi Blendera – nieliniowy edytor wideo, w którym możemy montować dłuższe filmy z całkiem niezłą wydajnością. Daleko mu do Adobe Premiere, ale wystarcza w 80% przypadków, i wolę pracować w VSE bezpośrednio w Blenderze niż korzystać z jakichś programów, które najczęściej nawet nie działają pod Linuxem, tylko pod Windows… co wymaga... zobacz całość