Kursy Tematyczne

Lista Kursów Tematycznych na poziomie 2

Kursy tematyczne przeznaczone są dla osób, które już mają za sobą kontakt z grafiką 3d. Być może znają one inne pakiety do edycji grafiki, a może ukończyły Kurs Pierwszego Poziomu. Zależnie od zainteresowań, możesz teraz wybrać swoją dalszą drogę. Przygotowałem zestaw kursów dedykowanych niektórym zagadnieniom w sposób szczególny. Możesz iść w kierunku modelowania, animacji, efektów specjalnych lub rzeźbienia, a są to tylko niektóre drogi, które można poznać. Tego typu kursy nieustannie rozwijam, ponieważ liczba możliwych zastosowań Blendera ciągle rośnie. Zapraszam. Wymagania dotyczące tych kursów są nieco wyższe niż dla osób początkująch. Każdy poniższy kurs powinien zostać rozpoczęty dopiero po ukończeniu Kursu Podstawowego Poziom 1. Dzięki temu zdobędziesz podstawy, aby pracować dalej bez większych problemów. Dodatkowe wymagania są podane przy odpowiednich kursach.

Zalecane: Nody/Compositing

Kurs tworzenia materiałów skomponowanych z prostych elementów dostarczanych przez shadery Cycles. Dzięki temu możliwe jest uzyskanie doskonałego fotorealizmu.
Metody sklejania i przetwarzania obrazów 2d i 3d o jakich trudno było sobie wyobrazić na etapie poziomu pierwszego. W tym Kursie poznasz podstawy budowania renderów z materiałów wcześniej wyrenderowanych dostarczonych w formie render passów.

Kurs przeznaczony dla tych, którzy chcą się nauczyć animacji w Blenderze. Materiał obejmuje podstawy animacji oraz tematy na średnim poziomie zaawansowania.

Wymagania: Animacja

Animacja postaci wymaga opanowania wielu złożonych umiejętności, dlatego znalazła się w kursach na Poziom 3. Aby jednak dobrze się do niej przygotować, należy przerobić starannie Kurs Animacji mówiący o Systemach Kości, czyli riggingu. Są to dość trudne tematy, ale po namyśle zdecydowałem się dodać je do Kursów na Poziomie 2.

Wymagania: Animacja

W Blenderze można z powodzeniem montować i przerabiać materiały wideo. Obsługiwane są wszystkie podstawowe i popularne formaty, takie jak AVI, MPG, MOV, MKV, MTS, i wiele innych. Kurs zawiera podstawy obsługi Nieliniowego Edytora Wideo (Video Sequence Editor), który jest wbudowany w Blendera.

Wymagania: Animacja

W przypadku, gdy chcesz poznać sposoby na animację elementów, które są twarde i sztywne, zajrzyj tutaj. Ten kurs pokazuje jak wykonać animacje obiektów, które uderzają o siebie, posiadają masę, współczynniki tarcia i mogą ulec rozbiciu i destrukcji.

Wymagania: Animacja

W przypadku, gdy zainteresowany jesteś animacją tysięcy obiektów, których wzajemne interakcje nie są tak istotne jak w przypadku Rigid Body, możesz rozpocząć ten Kurs. Dowiesz się jak pracować z cząstkami, które mają bardzo wiele zastosowań, od deszczu, po roje much, ptaków lub ryb, aż do symulacji przypominających płyny.

Wymagania: Animacja

Płyny są bardzo trudnym obiektem do animacji, ze względu na swoją zmienną naturę i skomplikowany, szybko zmieniający się kształt. Poznaj w jaki sposób można wykonać przekonujące symulacje płynów.
 
ID: 4746