Wpisy bloga

Znajdziesz tutaj wpisy o charakterze bloga, które nie prowadzą do poradników, ale dotyczą serwisu, autorów lub wydarzeń związanych z Polskim Kursem Blendera.

ID: 316

Wasze przemyślenia

Niesamowity zbiór instruktarzy a wszystko ładnie posegregowane. Blender to konkretne narzędzie. Dużo zmieniło się od momentu gdy zobaczyłem pierwsze demo 3d studio max ponad 10 lat temu 🙂

Witam, Dziękuje za wspaniałe tutki!!
Pytanko: Czy istnieje w Blenderze coś takiego jak „Tryb wsadowy” odnośnie renderowania??
Przydałaby mi się opcja że Blender sam wczytuje pliki z folderu renderuje je i zapisuje w wybranym miejscu.

W samym blenderze nie ma takiego trybu w sensie ścisłym. Możesz za pomocą VSE zażądać renderowania różnych scen zbudowanych z wielu plików BLEND, ale najprościej jest wykonać takie batchowe zadania z poziomu systemu. Jeżeli pracujesz pod Linuxem, to sprawa jest prosta jak bajka – w terminalu wpisujesz po prostu:
for i in *.blend; do blender -b $i -f 1; done
aby wyrenderować pierwszą klatkę ze wszystkich plików BLEND z bieżącego katalogu (zamiast -f 1 możesz dać opcję -a i wtedy renderować się będzie cała animacja – jest zresztą sporo opcji, które Blender udostępnia). Linux w ogóle w takich przypadkach to idealny system do sensownej automatyzacji – zamiast nadmiarowego klikania, załatwiasz całość roboty za pomocą paru poleceń.

Bardzo dziękuje za odpowiedź 🙂 Nie korzystam z Linuxa ale i tak warto wiedzieć że istnieje taka możliwość 🙂 Jeszcze raz dziękuję za wspaniałe tutki!!!
Jestem początkujący jeśli chodzi o Blendera, ale zastanawiałem się nad jednym czysto studenckim pomysłem, można by stworzyć animację w której każda klatka ma inną scenę i wyrenderować całą animację do plików jpg czyli każda klatka do jednego pliku jpg.
Pytanie czy istnieje taka możliwość??
Może troszkę przekombinowałem ale czasami takie pomysły się sprawdzają.

Każda pojedyncza klatka w innej scenie? Da się, ale to dość karkołomne. Raczej robi się osobne sceny w osobnych plikach dla poszczególnych sekwencji klatek, przedstawiających ujęcia w animacji.